Frequently Asked Questions

Rychlé otázky a odpovědi

Domény

Kde registrujete domény a kolik doména stojí?

Všechny domény nakupujeme a prodlužujeme na platformě subregistrátora SUBREG. Na základě vašich potřeb vám zajístíme nákup vhodných domén. Doporučíme ty nejlepší pro váš projekt. Ceny některých domén jsou uvedeny na našich stránkách v sekci ceník. Ostatní, méně používané, domény vám naceníme předem v cenové nabídce, kterou dostanete před samotným začátkem naší spolupráce. Domény standardně prodlužujeme na další rok.

Doménu si samozřejmě můžete zakoupit u někoho jiného. Vyjde vás to tak cca o 100 Kč za rok levněji. V tomto případě vám budeme posílat instrukce, které od vás budeme potřebovat upravit co nejdříve.

Kdo je majitelem domény?

Majitelem domény je vždy klient, tedy nejspíš VY! My jsme jen technickým správcem. Díky tomu, že jste vy majitelem domény, tak si svou doménu vždy můžete přesunout jinam. Ze zásady nikdy nejsem majitelem domény, jelikož i samotný Google se dívá na vlastníka domény, což má mírný vliv na pozitivní SEO.

Co je to správa domény a co za 120 Kč ročně dostanu?

Díky tomu, že jsme správcem domény, tak můžeme na doméně upravovat různá důležitá nastavení. Na doménách v průběhu roku můžeme nastavovat SSL certifikáty (1x kvartálně, aby byl pro vás ZDARMA) a nemusel se kupovat na doménu SSL Wild Card za tisíce korun. Dále v DNS záznamech nastavujeme CNAME na případné landing pages, SPF záznamy a MX záznamy pro maily a anti black listy (ověření u google, yahoo apod.), kdyby se doména dostala na black list nějakého serveru.

Doménu si samozřejmě můžete spravovat sami. Vyjde vás to tak o 120 Kč za rok levněji. V tomto případě vám budeme posílat instrukce, které od vás budeme potřebovat upravit co nejdříve. Každý kvartál si budete muset nastavit nový SSL certifikát, nebo si zaplatit a nainstalovat certifikát na rok dopředu.

Hosting

Webhosting - prostor pro web

Součástí licenčního poplatku máte webhosting v ceně. Webové stránky a e-shopy tvoříme na platformě Solid Pixels, která je také majitelem webhostingu. Naše společnost Cloud Business s.r.o. je ambasadorem této platformy, tedy jsme jen zprostředkovatelem služeb. O platformě Solid Pixels se dozvíte na jejich oficiálních www stránkách.

Budete-li chtít od nás odejít, můžete si vytvořený web nechat převést na stejné platformě pod svůj účet. Náklady za www či e-shop si tak budete hradit sami dle jejich ceníku a řídit se dle jejich obchodních podmínek.

Mailhosting - prostor pro maily a přílohy mailů

Jedná se o fyzické místo vyhrazené pro vaše e-maily. Servery se nacházejí u společnosti Digital Ocean v Německu a provozní náklady sdílíme s českou společností Tablehead s.r.o., která je zároveň také provozovatelem a správcem.

Datahosting - prostor pro uložená data v dalších systémech

Jedná se o fyzicky vyhrazené místo na serverech. Společnosti Cloud Business s.r.o. (jednatel: Robert Popp) a Tablehead s.r.o. (jednatel: Igor Dvorský) jsou spolumajitelé či provozovatelé systémů Stoodio i Solid Cloud. Naše servery se nacházejí také u společnosti Digital Ocean v Německu a provozní náklady taktéž sdílíme. Jedná se o veškerá data vámi uložená v těchto systémech, jejich ochrana a zálohování.

Prostor pro každého klienta v základu nastavujeme na 5GB. Tento prostor je určen jak pro vaše e-maily a jejich přílohy, ale i pro všechna data, která jsou ve výše zmíněných systémech (objednávky, faktury, rezervace, klienti, poznámky, fotky před a po, dokumenty ke klientům, produkty a služby včetně jejich fotografií, nastavení uživatelů a systému, loga, razítka a mnoho dalšího). Nevyužíváte-li některý ze systémů, data hosting by se vám neměl účtovat. Fakturujeme vám tuto položku a máte pocit, že by tam neměla být? Ozvěte se nám, vše napravíme a rozdíl vám vrátíme.

Fotobanka

Fotografie a jiná média z databanky

Na váš web můžeme pořídit (zalicencovat) fotky a grafiku z fotobanky od společnosti ADOBE. Fotobanku naleznete zde: www.stock.adobe.com. Ceny médií se pohybují od cca 250 Kč za kus. Tuto položku vám stáhneme a zalicencujeme pro váš projekt. S tímto médiem pak můžete libovolně pracovat. Například jej můžeme umístit na web, na sociální sítě a i na tištěnou propagaci. Každé médium (položka) má svá omezení a výši platby.

Každá položka ve fotobance má své unikátní číslo (po rozkliku - pod položkou vlevo dole). Nám bude stačit dodat tato čísla. Následně je pro vás stáhneme, zalicencujeme a použijeme na web či e-shop. Důrazně doporučujeme použitá média licencovat a na web neumísťovat nelegálně pořízená média stáhlá z internetu. Za porušení práv vlastníka média jsou nemalé penežité pokuty!!!

Formuláře

Co se dá všechno dělat s vyplněnými daty z formuláře na webu?

Formuláře na webu můžeme nastavit tak, aby sbíraly data pro další použití = pro konverzy. Návštěvníky z formuláře dokažeme po vyplnění přesměrovat na další stránku ve struktuře webu. Dále dokážeme data uložit do Google tabulek, dostat je rovnou do aplikace Mailchimp, Smartemailing, Ecomail, nebo do CRM systémů Salesforce či Raynet.

Nastavení e-mailových adres

Jak nastavit DNS záznamy na vaší doméně?

Do domény přidejte MX záznam s hodnotou: mail2.tablehead.cz
Pro ověření serverů a důvěryhodnost přidejte také TXT záznam s hodnotou: v=spf1 mx a a:mail2.tablehead.cz -all

Jak si nastavím svůj e-mail k sobě do PC nebo mobilu?

Do našeho společného WhatsAppu jsme Vám poslali snímky obrazovky s e-mailem a heslem.

Zasílání (SMTP přístup)
Chcete-li odesílat e-maily ze svého e-mailového klienta, jako je Outlook, Thunderbird či Apple Mail a jiné mailové aplikace, použijte tato nastavení:

SMTP Server: mail2.tablehead.cz
SMTP Port: 587
SSL/TLS: STARTTLS
Uživatel: váš e-mail = (viz obrázek na WhatsApp, nebo na mailu)
Heslo: (viz obrázek na WhatsApp, nebo na mailu)

Přijímání (IMAP přístup - Doporučeno)
Chcete-li odesílat e-maily ze svého e-mailového klienta, jako je Outlook, Thunderbird či Apple Mail a jiné mailové aplikace, použijte tato nastavení:

SMTP Server: mail2.tablehead.cz
SMTP Port: 993
SSL/TLS: SSL/TLS
Uživatel: váš e-mail = (viz obrázek na WhatsApp, nebo na mailu)
Heslo: (viz obrázek na WhatsApp, nebo na mailu)

Přijímání (POP3 přístup)
Chcete-li odesílat e-maily ze svého e-mailového klienta, jako je Outlook, Thunderbird či Apple Mail a jiné mailové aplikace, použijte tato nastavení:

SMTP Server: mail2.tablehead.cz
SMTP Port: 995
SSL/TLS: SSL/TLS
Uživatel: váš e-mail = (viz obrázek na WhatsApp, nebo na mailu)
Heslo: (viz obrázek na WhatsApp, nebo na mailu)

Rozdíl přijímání pošty mezi POP3 a IMAP je následující. Všechny e-maily, které vám přijdou, se ukládají na serveru. Nastavením protokolu příchozí pošty vlastně říkáte, jak se s e-maily bude zacházet.

Webmail (přijímání a odesílání přes prohlížeč)
Na tomto odkazu https://mail2.tablehead.cz/webmail2/ se můžete přihlašovat ke svým e-mailům prostřednictvím internetového prohlížeče, tedy přes webové rozhraní. Zadejte svůj e-mail a heslo.

Protokol POP3 se podívá na server a stáhne všechny e-maily do počítače. Pokud není nastaveno jinak, tak tyto zprávy následně ze serveru smaže. Tento protokol je vhodné použít v případě, kdy máte omezený prostor pro e-maily a nechcete se zabývat pravidelnou údržbou a promazáváním pošty.

E-maily se budou se serveru mazat, ale vy k nim budete mít stále přístup – na svém počítači. Pokud ke schránce přistupujete z více míst, je možné protokol nastavit takovým způsobem, aby zprávy ze serveru mazal až po určité době (a vy si je tak mohli v klidu stáhnout na všech zařízeních). Při používání protokolu POP3 doporučujeme provádět pravidelné zálohy e-mailů, jelikož váš počítač je jediným místem, kde své e-maily najdete.

Oproti tomu protokol IMAP funguje jako obraz toho, co se právě nachází na serveru. Do poštovního klienta stahuje pouze hlavičky zpráv - předmět zprávy, odesílatele e-mailu nebo datum doručení. Samotný obsah zprávy však stáhne ze serveru až ve chvíli, kdy chceme konkrétní e-mail přečíst. Z toho vyplývá, že v době čtení e-mailu musíme být připojení k internetu.

Tento protokol je vhodné používat u poštovních klientů mobilních telefonů, kde může být omezený datový přenos. Vhodný je i v případech, kdy k poštovní schránce přistupujeme z více míst – přijaté i odeslané e-maily zůstávají na serveru a my kdykoliv po připojení k poštovnímu klientovi máme perfektní přehled o stavu naší korespondence.

Nebudete-li si s něčím vědět rady, neváhejte nás kontaktovat na +420 777 775 777.

Jak si nastavím své heslo a zablokuji SPAMy?

Na tomto odkazu https://mail2.tablehead.cz/webmail/ si po přihlášení svým e-mailem a původním heslem nastavíte své nové heslo. Před vstupem do rozhraní (aplikace) si můžete zvolit jazyk.

1. Vpravo nahoře klikněte na Nastavení
2. V levém sloupci vyberte záložku "Heslo"
3. Zadejte své aktuální heslo, nové heslo a nové heslo pro kontrolu.

!!! Pamatujte, že bezpečnost je důležitá. Hesla vždy nastavujte v kombinaci velkých i malých písmen, číslic a nejlépe se speciálním znakem, jako je třeba vykřičník, otazník, zavináč, paragraf apod.

Jak si na schránce nastavím odklonění SPAMů?

Na tomto odkazu https://mail2.tablehead.cz/webmail/ si po přihlášení svým e-mailem a původním heslem. Před vstupem do rozhraní (aplikace) si můžete zvolit jazyk.

1. Vpravo nahoře klikněte na Nastavení
2. V levém sloupci vyberte záložku "Filtry"
3. Přidejte si filtr ikonkou PLUS v dolní části
4. Pojmenujte si filtr například SPAM a nastavte jej dle obrázku níže.
5. Toto si nyní vykopírujte: X-Spam-Flag (budete to potřebovat pro nastavení)

1. krok
(vybrat tři tečky)

2. krok
(nastavení filtru)

3. krok
(jak vypadá uložený filtr)

Cenová nabídka

Co je v měsíčním plnění?

Licence znamená nevýhradní licenci k užívání systému Solidpixels od společnosti Breezy s.r.o. a zastupovaná naší společností Cloud Business s.r.o., která je ambasadorem této platformy. To znamená, že si web pronajímáte.

Webhosting je fyzický prostor pro váš web či e-shop. Poskytovatelem je také společnost Breezy s.r.o. a cena je zahrnuta v ceně licence. Včetně nových funkcí, které jsou poskytovány systémem Solidpixels.

Správa www (Web Care) je náš čas, který strávíme nad úpravami vašeho webu. Může se jednat o designové úpravy, ladění responzivity (design pro mobily a tablety a další čas, který nám řeknete, abychom provedli. O této příplatkové službě se dozvíte ZDE.

SEO optimalizace (rozšířená) je další příplatková služba. Touto službou získáte lepší pozice v Google a Seznam, zvýší se povědomí a přivedeme nové klienty. O SEO optimalizaci se dozvíte ZDE. Pravidelně vám reportujeme výsledky a tuto službu můžete kdykoliv vypovědět.

Mail a data hosting je prostor pro vaše maily a data v systémech, které provozujeme. Více se dozvíte ZDE.

Sleva je částka, kterou vám měsíčně odečítáme. Může se jednat například o druhý projekt vedený u nás apod.

Co je v ročním plnění?

SSL certifikát, neboli HTTPS protokol. Tento certifikát vám zajišťuje důvěryhodnost webových stránek či e-shopu. Tento protokol je v dnešní době nezbytně nutný, jelikož bez HTTPS dnes prohlížeče weby nezobrazují. Certifikáty generujeme co 3 měsíce. Nemusíme tak platit SSL certifikát na rok, který stojí více než 1.000 Kč. Proto jsme u vaší domény správcem, viz ZDE.

Domény: zde evidujeme počet domén, které k vašemu projektu evidujeme a cenu za všechny domény, když je prodloužíme na další rok.

Správa domén: znamená počet domén, o které se staráme. Více se dozvíte ZDE.

Co je v jednorázovém plnění?

Příprava www, nebo příprava www + E-shop: Jedná se jednorázovou platbu za přípravu www nebo e-shopu. Na základě naší dohody můžeme tuto částku rozdělit na 2 stejné platby jako záloha a doplatek.

Grafické práce: Jestliže jsme pro vás provedli nějaké grafické práce (vytvoření loga, vizitek či jiné grafiky), zde najdete vyúčtování za naše proběhlé či budoucí práce.

Tiskové práce: Jestliže pro vás zajišťujeme i tisk materiálů, najdete zde jeho vyúčtování.

SEO Optimalizace (základní): Pro každý webový i e-shopový projekt děláme základní SEO optimalizaci. Na každou stránku vyplníme popis, Open Graph titulek (OG:Title), Open Graph popisek (OG:Description) a nastavíme obrázek. Celý web projedeme nástrojem na zjištění špatně nasměrovaných odkazů a prolinků a následně tyto chyby opravíme. Dále celý web zkontrolujeme, jestli html kód webu je správně strukturován = čistota zdrojového kódu. Nastavíme klíčová slova, změříme sílu webu a pro vyhledávače zjistíme informace o umístění webu ve vyhledávačích na zadanou frázi, počet zpětných odkazů, počet zaindexovaných stránek, aktuální Google Pagerank, S-rank, Alexarank, trendy ve vyhledávání a rychlost načítání webu pro počítače a mobily. Jde o jednorázové nastavení na začátku projektu. Chcete-li, abychom se Vám o toto starali pravidelně, podívejte se na námi nabízenou službu SEO optimalizace a případně se nám ozvěte.

Konzultace / poradenství (IT): Jestliže pro vás zajišťujeme poradenství v oblasti IT, najdete zde jeho vyúčtování.

Hardware (servis): Jestliže jsme přijali hardware na opravu či reinstalaci software, najdete zde vyúčtování za prováděné služby.

Hardware (nákup): Nakoupili jsme vám hardware? Zde bude částka.

Cestovné (10 Kč / km): Jedeme-li k vám delší vzdálenost (mimo Středočeský Kraj a Hlavní město Prahu) budeme vám účtovat poplatek za dopravu. Jak k vám i naši cestu nazpět. O tomto se ale dozvíte předem.

Sleva (v %): Jedná se o vyčíslení slevy, kterou jsme vám případně poskytli. A to jak v procentech, tak i výslednou sumu.

Rozpis plateb

Jestliže se liší cena, nebo jsme si nastavili jiné platební podmínky, budou zde přesně uvedeny s termíny vystavení.

Doplňující informace k cenové nabídce

Jedná se o seznam domén, které evidujeme, nebo budeme evidovat. Jaká je hlavní doména projektu a cena za výrobu webu nebo e-shopu.

Licenční smlouva

Finální rekapitulace a odkaz na vytvořenou cenovou nabídku mezi námi (Poskytovatel) a vámi (Uživatel). V dolní části cenové nebídky se nachází formulář, který po vyplnění vašeho jména, příjmení, e-mailu, telefonní čísla, odsouhlasení nabídky, obchodních podmínek a zpracování osobních údajů nám tlačítkem vše odsouhlasíte.

Jakmile nám přijde notifikace s vašimi údaji, začíná naše spolupráce. Jak poté probíhá naše spolupráce? Podívejte se na tento odkaz, kde popisujeme celý průběh.

Začínáme spolupráci

Whats App

V nejbližší době založíme Whats App skupinovou konverzaci. Zde se bude nacházet náš tým, vy a případně další člověk, kterého nám nominujete. Správcem konverzace jsme my. 

Fakturace, aneb kdy začnu platit?

Jestliže vám budeme něco předem fakturovat, vystavíme vám fakturu a po uhrazení první platby pro vás začínáme pracovat. Jestliže není žádná první platba, začínáme defacto okamžitě. Licenci za web budete hradit až po uplynutí doby, která je ZDARMA. Může to být od 14 dní, maximálně však 60 dní. Poté, ikdyž web není dodělaný (nedodali jste data), tak vám fakturujeme dle cenové nabídky a smlouvy. Platit licenci také začnete momentem, kdy web spustíme.